Hvorfor ikke lade dine kunder fortælle dine fremtidige kunder, hvorfor de skal vælge netop dig, din service eller dit produkt? Enhver fremstående virksomhed med respekt for sig selv benytter sig i dag af casusstudier som markedsføringmiddel, som nok i dag hovedsageligt er kendt som ’Case Studies’. Men hvad er et case study for virksomheder egentlig, og hvorfor anbefaler vi på det kraftigste alle vores kunder netop denne form for markedsføring? Bliv klogere i artiklen her på netop disse spørgsmål.

Hvad er et Case Study?

Et Case Study er en undersøgelse eller en evaluering af en bestemt sag eller projekt, som din virksomhed har været aktør i. Disse sager kan komme i alle størrelser. Det kan f.eks. være, at du designet en kjole i samarbejde med en kendis. Det kan også være, at du har solgt Danmarks billigste hus. Eller det kan være at du som vindmølleproducent har produceret nogle vindmøller til et fantastisk projekt, eller at du som vognmand været med til at flytte de selv samme vindmøller.

Uanset hvad casen er; Er du stolt af denne bedrift, så har du et grundlag for et Case Study!

Det der gør sig gældende for et korrekt udført Case Study, hvis du spørger os, er objektivitet. Vi holder øjnene på bolden, og går til opgaven med et åbent og undersøgende sind – Selvfølgelig med det for øje, at vi markedsfører netop DIN virksomhed.

Her er hvad vi gør

• Vi hører i første omgang kort din side af den historie, du ønsker fortalt.
• Vi researcher på emnet, og finder ud af, hvad der har relevans for dit case study, samt hvilket materiale vi eventuelt har brug for fra dig – f.eks. billedmateriale, produktspecifikationer, etc.
• Vi interviewer andre aktører i sagen – som f.eks. dine leverandører eller kunder.
• Hvis der er grundlag for det, skal vi frem og tilbage mellem aktørerne flere gange
• Hvis det har relevans, tager vi ud og laver et kort filmklip eller tager nogle billeder.
• Vi skriver, redigerer og samler al materialet til et spændende studie.
• Vi finder relevante medier, der kunne have interesse i at bringe netop din historie, og forelægger dem materialet.
• Når et medie har bragt din historie, skriver vi en pressemeddelelse på din hjemmeside, der linker til historien.
• Vi laver et blogindlæg på din hjemmeside, der linker til pressemeddelelsen.
• Vi sørger for på en spændende måde at dele blogindlægget på Facebook, LinkedIn og andre sociale medier, afhængig af, hvad I som virksomhed benytter jer af.
• Når du har flere case studies, kan vi være behjælpelige med at samle dine cases til en flot portfolio, som du kan få i både digital og fysisk form til at bruge som markedsføringsmateriale overfor kunder, der lige skal have den sidste overbevisning om, hvad du kan gøre for dem.

Hvorfor benytte Case Study som markedsføring?

Som virksomhed bør du benytte Case Studies som markedsføring, hvis du vil skille dig ud fra mængden, brande din virksomheds navn, og fremhæve dine bedrifter indenfor netop dit felt.

Kontakt Komplet Marketing allerede i dag, hvis du vil høre mere om hvordan vi laver et Case Study, og om hvordan vi kan hjælpe dig med at skabe større opmærksomhed omkring din virksomhed!