En gang imellem støder man på en person eller virksomhed, der bare gør det rigtige helt naturligt. Jeg har været så heldig at møde en. Han hedder David Tholander – og jeg er helt sikker på, at David ikke selv er klar over, hvor fantastisk han er!

Jeg har jo et bijob, hvor jeg leverer underholdning til fest – engang imellem er kalenderen fuldt booket, og derfor anbefaler jeg så en anden. Jeg havde hørt godt om David (som er tryllekunstner og skuespiller) fra mine kollegaer, så jeg gav kunden Davids kontaktoplysninger.

David fik jobbet, og det gik godt. David sendte derefter en sms-besked og spurgte, hvilken adresse jeg boede på. Jeg skrev til ham, at han IKKE behøvede at sende noget. David skrev igen og spurgte, om han for god ordens skyld måtte få min adresse. Jeg skrev så min adresse, hvorefter der dukkede et dejligt postkort op med en origami-foldet pengeseddel!

Kunden ringede i øvrigt også og sagde mange tak, fordi jeg havde gjort dem opmærksomme på Davids eksistens.

Det her er jo topmålet af markedsføring. Her svarer den indre realitet i den grad til den ydre opfattelse, og det er faktisk sådan, at David ikke længere markedsfører sig selv … For hans kalender bliver fyldt op via referencer. Kunden og jeg er del af den hær af ambassadører, han har – og vi taler godt om ham, hvor end vi kommer hen.

Her kan du se postkortet: