Online markedsføring

Denne teknik er den mest effektive vi kender til. Hvis du ikke kan lave penge på den, så bør du nok overveje at stoppe din online markedsføring. Principielt er systemet meget overskueligt, og det benytter sig af 5 hovedområder der hver især er stærke, men tilsammen giver en synergieffekt:

online markedsføring - lup

Søgemaskineoptimering (SEO)

Den bedste måde at lave online markedsføring er SEO optimering til kontinuerlig og relevant trafik. Du bør på ugentlig basis føje flere artikler og videoer til din side, så du hele tiden skaber nye trafikkilder.

online markedsføring til mobiler

Sociale Medier (SoMe)

Typisk er det Facebook, Youtube, Twitter og Instagram der kaldes sociale medier, hvis du udnytter disse forkert, koster det alle dine penge, men bruger du dem rigtigt giver de dig nye kunder i hobetal.

pil

Pay Per Click (PPC)

Her menes der i særdeleshed betalt annoncering på Google og Facebook, men der er faktisk også en mængde andre betalte trafikkanaler der kan give dig online markedsføring.

online markedsførings ikon

Landing Pages (LP)

Trafikken fra de ovenstående kanaler sendes til SEO optimerede landings-sider (landing pages på engelsk), der bygges med konvertering for øje. Landings-siderne forbedres løbende.

målskive

Retargeting (RT)

De besøgende der ikke konverterer, rammes nu af en speciel form for markedsføring kaldet Retargeting, der er dynamisk indrettet efter hvor langt kunden er kommet i købsprocessen.

Rent visuelt ser online markedsføring sådan ud:

Modellen giver også den fordel at igennem retargeting annonceringen, kan der også skaffes værdifuld information fra brugerne. Det kunne eksempelvist være at vi spørger dem der ikke købte, hvorfor de ikke gjorde. Hvis folk får et gavekort på 100 kroner, svarer de gerne på den slags spørgsmål, og de penge tjener sig selv ind tusinde gange, fordi du får værdifuld viden om din salgsproces, og kan optimere den ud fra din feed back.

 

Kort sagt: Online Markedsføring modellen er dynamisk, og forbedrer hele tiden sig selv og resultaterne!

 

Når vi kører denne model for vores kunder, så vil vi hele tide forbedre den din indtjening. Det kan godt være du starter med at omsætte for 3000 kroner hver gang, du bruger 1000 kroner på annoncering, men inden der er gået to måneder, så er du på 6.000 kroner i omsætning hver gang du bruger 1000 kroner i annoncering… og efter et halvt år hedder forholdet 10:1 – en kontinuerlig optimering efter kundernes respons er efter vores mening den bedste online markedsføring der findes!

Vil du prøve hvor fantastisk online markedsføring er?